torsdag 12 februari 2009

det var bara klotter och plötsligt såg vi att vi hade skrivit en dikt

innan jul var farmor döende
läkaren sade max två veckor kvar
sen blev hon frisk
sen, förra veckan var hon döende igen
max en vecka kvar sade läkaren
nu mår hon bättre
WTF
jag har kollat flygbiljetter till begravningen ju

herregud makabert är bara förnamnet


mamma säger Gud vill inte ha Djävulen hos sig
det kan nog vara sant
jag är rätt glad ändå
tydligen så har man ju ärvt ett sjukt starkt immunförsvar i alla fall

i Ryssland sägs det, att om man träffar Djävulen ska man stirra honom rakt i ansiktet

jag har gjort det några gånger

stirrat farmor i ansiktet

kanske därför jag är så sarkastisk

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha, fast jg skrev fel, det ska vara skratta rakt i ansiktet. har du skrattat din farmor i ansiktet?

K sa...

ja...eller nej, men jag har slängt pengar och en chokladask i ansiktet på henne...men jag har skrattat åt henne många ggr, det kanske räknas lite