onsdag 28 oktober 2009

jaha

Läste ut Fredrik Virtanen på lunchen.

"Jag vet plötsligt vad kärlek är. Det är att vilja hänga med nån hela tiden."

Finare slutmening får man leta efter.

Böcker jag läst i år som berikat mig så mycket att de lämnade ett stort tomrum efter sig när den sista meningen var läst:

Blåbärsmaskinen - boken om Slas

Sommarboken av Tove Jansson

Olyckligt kär i ingen speciell av Fredrik Virtanen


Nu skulle jag vilja gråta en skvätt av sorg och glädje eller av hormonbrist och lite pms, det är ingen som vet. Men jag ska inte gråta, jag ska DÖDA tentan.

4 kommentarer:

Karolina sa...

Jag har gått ett par dagar och hummat över vilken bok jag ska börja på. Kanske gav det här mig svaret? Är det så att du rekommenderar mig Sommarboken? Den står och väntar i bokhyllan...

Anonym sa...

Karolina- Du hade ju köpt massor av nya böcker, om du inte hummat hade du hunnit med en till;)
Började läsa Gravidboken jag fått av dig och insåg att jag nog redan läst den men kan inte alls komma ihåg hur det fortsätter, misstänker att det betyder att den inte lämnade några djupa spår hos mig, menmen kommer nog läsa lite till och se om fortsättningen poppar fram ur minnet eller om jag blir tvungen att läsa hela igen. Det blev en lång mening!

Anonym sa...

Det var jag som skrev det där såklart!

Ingela

Karolina sa...

Ingela: Nej, jag minns inte heller vad som hände i den, bara att jag läste den när jag låg på stranden och att den var lagom innehållslös för en dag då man svettas ut all sin IQ. Typ.