söndag 14 februari 2010

alla hjärtans dag

Alla hjärtans dag är en påhittad högtid. Det är motbjudande att se folk strosa runt i affärerna strax innan och köpa fula nallebjörnar som sitter på mjuka hjärtan, eller rosa kalsonger med jag älskar dig på 50 olika språk.


Ja, oj vad fint, tack älskling, nu när jag har fått den här nallen och chokladasken, nu vet jag att du verkligen menar allvar, att du verkligen älskar mig.

HUVVA!


Alla hjärtans dag är till för att vi ska lägga en massa onödiga pengar på en massa onödiga prylar som ingen, nej inte ens din partner, vill ha. Vill du spendera pengar på kärlek en dag som denna? Sätt in 100kr till Röda Korset eller Kvinna till Kvinna,eller World Food Progamme, eller köp en get åt en familj i Afrika.

Det behövs ingen speciell dag för att visa att man älskar de man älskar, inte för mig i alla fall och inte har kärlek och värme med fula presenter att göra.

Inga kommentarer: