tisdag 16 februari 2010

Rynkig i Gucci och Kurt Cobain 2070

När jag blir en gammal dam
Ska folk säga
-Ja, hon kommer en gång i veckan
-Hon har alltid solglasögon
-Jag tror ingen har sett henne bära annat än svart
-Änka? Nej, hennes man lever

Jag ska ha käpp
Och bevara mitt skratt
Ibland
Ska jag ha en Kurt Cobain t-shirt
Under min Gucci kavaj

Jag ska berätta om min tid på universitetet
Gamla Nokia telefoner
Om
Hur allting började

Mina barn kommer inte alltid att vara nöjda med mig
-Något egensinnig
Säger de
Och
Skrattar till
Precis som min mor gör idag

Jag kommer att älska dem
Till slutet
Allihop

3 kommentarer:

erika sa...

och jag kommer vara din fyllekärringsvän med rödvinsglaset i högra näven och det röda läppsticket i den andra.

Katja sa...

så länge jag kan luta mig mot dig när jag rökhostar lite när vi sitter på bänkarna vid Karlaplan :)

erika sa...

men självklart. du rökhostar och jag läser för dig under träden om vårarna vid karlaplan