fredag 28 maj 2010

19.15


En varm macka är också ett slags pizza, en sorts smält ost..
Tänker jag och sätter igång ugnen.
Jag skulle verkligen vilja ha ketchup till min varma macka,
men jag har ingen ketchup.
Lika bra det, ketchup är ändå bara socker med röd färg och konserveringsmedel,
säger Anna Skipper.
Och inte vill jag att hon när hon en vacker dag ska befria mig från min postgraviditetsfettma hittar en flaska ketchup i vår kyl bland all dyr choklad och goda ostar.
Nej, det får vara.
Så här sitter jag
Ätandes en macka med gurka och smält ost,
för det var det jag hade hemma.
Och så läser jag Hanna Hellquists krönika i dagens DN Kultur
och tänker: Hanna, den där karln du släpade med dig till Trädgården den där natten han låter ingen vidare. Hoppas du i alla fall fick ligga när ni kom hem efter allt gnäll och torra drinkar.

Inga kommentarer: