onsdag 23 februari 2011

materiella drömmar

Jag önskar mig ganska sällan materiella saker som går att köpa bara sådär spontant en vanlig vardag bara för att unna sig själv eller för att överraska mig.
Saker jag önskar mig just nu:
-nya glasögon, ex Gucci, pris inkl. glas och synundersökning 5000kr
-klassisk skinnväska, pris min 2500kr
-en ny dator, pris 13000kr
-nya skor/sneakers (obs plural, dvs inte bara ett par), pris 600 - 1200kr

Mina morföräldrar sa alltid "köper man billigt, så får man köpa samma sak minst två gånger". Grattis mormor och morfar..ni har lyckats!
..

En annan sak som jag suktade efter i över 8 år var denna klassiska Josef Frank väska från Svenskt Tenn. I julas fick jag ett presentkort på Svenskt Tenn av min man och hans familj + en extra slant av Camillas familj.. det blev helt klart förra årets julklapp.Plötsligt så händer det.. Jag har lite svårt att visa överdriven glädje, så när jag fick presentkortet sa jag tack och log, satte tyst en stund och byggde sedan Lego med Alba, men inombords dansade jag av lycka! Så nu har jag råd med den och väntar bara på att butiken i Stockholm ska få en ny leverans på väskan i fråga.

Men visst kan jag bli glad för småsaker med. Som att få en puss eller ett leende, eller när min man hade köpt bakisdricka till mig som jag kunde avnjuta i soffan framför svtplay medan han var på jobbet, och sist men inte minst - böcker.
Böcker är kärlek, jag älskar böcker, ja, jag trivs som allra mest när jag kan stapla böcker runtomkring mig lite överallt i lägenheten..bredvid sängen, soffan, i köket u name it.
Den 19e mars fyller jag år. Jag skulle verkligen vilja läsa Cajsa Stina Åkerströms Du och Jag, Farsan. Liksom Jack Vreeswijks bok om Cornelis (eller har jag bara fått för mig att även han har skrivit en bok?).. Se det som ett tips..

Inga kommentarer: