lördag 28 maj 2011

frågor på det?

Jag: vi skulle kunna ha sallad till fisken istället för pasta.

Päronen: men har du dressingkryddor hemma

Jag: nej, jag gör aldrig dressing till sallad

Päronen: men hur ska vi då göra dressing?

Jag: ni kan ta lite olja på, jag kör inte med dressing.

Päronen: men då är det ju sallad helt utan dressing ju.

Jag: ja, jag gör som sagt nästan aldrig dressing till mina sallader. Dessutom finns det så mycket sås och kryddor i gratängen, så det kommer inte behövas någon dressing till salladen, lite olivolja räcker.

Päronen: Så ingen dressing till alls? Alltså vi vill ju inte ha färdig dressing utan en sån där kryddblandning som man blandar med lite vatten och olja bara och sen häller över salladen.

Jag: Jag kör som sagt aldrig eller sällan med dressing, varken av den ena eller andra sorten.

Päronen: Så du har inget sånt alls hemma?

Jag: Nej

Päronen: Men vi gillar dressing.

Jag: Ja, men då är det väl bara krydda lite o hälla lite olja över salladen på era tallrikar.

Päronen: Jaha..

På middagsbordet stod en skål med sallad inklusive mammas improvisationsdressing.

Inga kommentarer: