måndag 1 december 2008

systembolagets butiker, där spritransonen hämtades under andäktigt köande, gjorde allt för att inte locka kunder

Folk har hållit på att uppdatera sin personliga status på facebook med den femte meningen i boken som låg närmast dem. Jag väljer att ha denna mening som min rubrik istället. Jag läser Göran Hägg Välfärdsåren.

I början på året sa min gode vän Ante till mig att detta skulle bli ett omtumlande år. Det kan man minst sagt säga att det blev/är. Det är bra med nya saker och förändringar, men ibland kan det bli lite mycket av det goda. Min mormor verkar må bra efter operationen i alla fall. Camillas farfar är också på bättringsvägen. Min farmor är döende, jag verkar inte kunna komma iväg till Thailand. Jag har levt sjukt snålt hela denna höst för att kunna åka till solen och så ockuperar de flygplatsen. Allvarligt, det räcker nu.
Imorgon är en ny dag och den ska tillbringas med Erika på Edenborgs. Det blir vi mot uppsatsen med en kopp te i handen och Mozart i lurarna.



att skratta åt var sitt håll, en tämligen underskattad aktivitet

Inga kommentarer: