torsdag 22 oktober 2009

tunnelbaneobservationer i sms-form september-oktober

Petter: du skulle ha sett det finska alkisparet. Han med krycka och blåtira, hon i stretchjeans med blomsterapplikationer, rosa glitternagellack och leopardlackväska.
De lät båda som korpar också, luktade gula Blend. Väldigt klyschigt!

Jag till Petter och Jonas: FAN!jag borde blivit samhällsvetare eller socionom eller psykolog, då hade jag skrivit min avhandling om klassskillnader på en och samma tunnelbanelinje (läs Norsborg - Ropsten). som nu - platsen som just pryddes av en tant med Mulberryväska och guldörhängen har nu tagits över av 2 finska alkisar. En av dem kammar sig med en Only-prislapp från Vero Moda. obetalbart!

Svar från Petter:Yeah! Det är en bra linje för klasstudier!

jag: Bäst var ändå killen som nyss upptäckte att hans estrellapåse med ostpopcorn va slut varpå en instinkt i hans hjärna måste sagt åt honom att placera denna tomma påse på huvudet sitt. Fint trotsbeteende för en ca 30åring. Jag älskart!

lite senare....

ÅhåhÅH!finsk alkis ett tog fram sina löständer för att visa upp dem för sin vän finsk alkis två. Det är så vackert. Jag kan inte sluta rapportera.

Svar Petter: Människor som möts. Intimt. Min tunnelbaneresa - helt utan incidenter, trist :(


vackert!!!

Inga kommentarer: